اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد: اداره کشور و پیشرفت و توسعه آن جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست | باید همه در کشور بیمه سلامت داشته باشند + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۹۶۹۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد: اداره کشور و پیشرفت و توسعه آن جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست |  باید همه در کشور بیمه سلامت داشته باشند + فیلم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کشور و پیشرفت و توسعه آن جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست، این موضوع را ما مسئولان باید با پوست و گوشت و استخوان خود درک کنیم. 

به گزارش شهرآرانیوز، محمد باقر قالیباف امروز، ۲۷ مهرماه، در دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور که در مجتمع شهدای سلامت در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این روز‌ها شاهد جنایت‌های ددمنشانه رژیم شیطانی و کودک‌کش صهیونیستی هستید و دیدید چگونه به بیمارستان حمله کرده و بیش از هزار نفر زن، کودک، مریض و مجروح را به شهادت رساندند.

وی افزود: انسان‌ها باید پست و شیطانی باشند که دست به چنین جنایت‌هایی بزنند، اما همین‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هرچه از این جنایت‌ها هم انجام دهند هرگز موفق خواهند شد ترمیمی بر اقدام شجاعانه و عملیات شجاعانه حماس و مردم مجاهد غزه داشته باشد که بیش از ۷۵ سال است در یک زندان روباز زندگی می‌کنند. این ظلم مداوم بر این ملت فلسطین است.

قالیباف ادامه داد: ترمیم‌ناپذیر است؛ زیرا همه بار‌ها شنیدیم که ارتش رژیم صهیونیستی ارتش شکست‌ناپذیری است، اینگونه تبلیغ و خود را به دنیا معرفی کردند؛ زیرا همیشه در دکترین نظامی خودشان این بود که خارج از محیط کشور و مجموعه جغرافیای خود با دشمنان می‌جنگند. همیشه برتری خود را در این دانستند که بر همه اطلاعات منطقه و دنیا مسلط و مطلع هستند؛ زیرا مدعی شدند با گنبد آهنین، حمایت‌های آمریکای جنایتکار و تجهیزات خود قدرت دفاعی و هوایی دارند که امکان ندارد از این گنبد آهنین آسیبی ببینند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبارزین و مجاهدین که ایمان به خدا و باور به سنت‌های الهی داشتند، خسته نشدند، ایستادند و به این پیروزی رسیدند. این هرگز ترمیم‌پذیر نیست. آبرویی از آن‌ها ریخته شد که دیگر مردم خودشان به آن‌ها اعتماد ندارند و در حال ترک سرزمین اشغالی هستند. این هیمنه در درون مجموعه خود رژیم غاصب فروریخت. چرا این جنایت را انجام و بیمارستان را مورد هجمه قرار داد؛ زیرا هنوز نمی‌تواند آنجا را اشغال فیزیکی کند و فکر می‌کند با این فشار می‌تواند توان و روحیه آن‌ها را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه نقش خدمات بهداری رزمی و رسیدگی به مجروحان در پشت خط جبهه در دوران دفاع مقدس مهم‌تر از مهمات جنگ برای ما بود، تصریح کرد: وقتی رزمندگان ما از خط مقدم عبور می‌کردند می‌دیدند در فاصله چند صد متری بهترین اورژانس تجهیز شده در یک نقطه خوب مهندسی شده با بهترین پزشکان دلداده و عاشق وجود دارد، قلب او را محکم‌تر می‌کرد، آرامش و شجاعت را افزایش می‌داد و وقتی به سمت خاکریز می‌آمدند، می‌دیدند آنجا پست امداد وجود دارد و پزشک اورژانس آنجا نشسته است.

قالیباف افزود: به دلیل عظمت، کار و تلاش این قشر از جامعه همیشه باید از شهدا، رزمندگان، جانبازان و مجاهدان این عرصه یاد کنیم. این روحیه را در دوران کرونا نیز دیدیم که خیران، پزشکان، بیمارستان‌ها و امدادگران به میدان آمدند. در روز‌های اول در زمینه یک ماسک ساده دچار مشکل بودیم، اما وقتی خیران، پزشکان و همه به میدان آمدند، به سرعت مشکل تولید واکسن، تجهیزات و امکانات حل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی امکان واردات ۱۰۰ عدد دستگاه هوا نبود، اما با سرعت در داخل کشور تولید شد و بعد صادرکننده شدیم. این موارد مدیون تلاش و مجاهدت شهدا، مجاهدان و خیران این عرصه است. سلامت زنجیره مفصلی بوده که اگر همه به موقع کار خود را انجام ندهند چنین حرکتی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه اداره کشور و پیشرفت و توسعه آن جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: این موضوع را ما مسئولان باید با پوست و گوشت و استخوان خود درک کنیم. ما دو پایه اساسی برای پیشرفت کشور داریم، باید به سنت‌های الهی ایمان داشته باشیم که اگر در مسیر خدا گام برداریم موفقیت و پیروزی تضمین شده است، دوم حضور مردم و مردمی‌سازی در همه عرصه‌ها من جمله سلامت است.

قالیباف خاطرنشان کرد: خیرین ما در حوزه سلامت، آموزش، اشتغال و کار و خانواده برای جامعه بسیار مهم و برجسته هستند که می‌توانند در این چهار بخش کمک کنند تا دست مستضعفین گرفته شود و کمک به مستضعفین به معنای واقعی تحقق پیدا کند. مستضعف کسی است که یک ظرفیت بالقوه داشته باشد، اما امکان بالفعل کردن آن برایش فراهم نشود، اینجاست که نقش سلامت پیدا می‌شود. بدون شک آینده کره زمین در دست آن‌هاست.
وی در ادامه گفت: هیچ‌کسی نباید در کشور وجود داشته باشد که بیمه نباشد. این مهم است. این هم مهم است که بدانیم چگونه از فرد بیمه‌شده حمایت کنیم. 

به گفته وی، همه  تلاشمان بر این اصل است که فرد کم‌برخوردار به اندازۀ نیازش بهره ببرد، و فرد برخوردار به‌اندازۀ‌ توانش. در بهره‌مندی همه باید به اندازۀ نیازشان بهره‌مند شوند. بیمار بیش از درد بیماری درد دیگری را نباید تحمل کند. 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز حرف از یک تحول، حکمرانی خوب در بخش‌های مختلف و هم‌افزایی می‌زنیم این فقط در یک رابطه دقیق سیستمی محکم بین مردم و حکمرانی امکان‌پذیر است. در عرصه‌هایی که امروز دچار چالش هستیم، همان عرصه‌هایی است که به هر دلیلی فرصت فراهم نکرده و تسهیلگری نکردیم تا مردم آنجا حضور پیدا کنند، حتی گاهی مانع‌گذاری هم کردیم که مردم در این مسیر حرکت نکنند. این گناهی نابخشودنی است.

وی بیان کرد: لازمه قدرت اصلی، خلاقیت، مدیریت، هم‌افزایی، توزیع درست فرصت‌ها و عدالت‌محوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر انسجام حضور مردم در همه بخش‌های مدیریتی است. حتی در بخش‌هایی که حرف از طبقه‌بندی و نیرو‌های مسلح می‌زنیم نیز این امکان وجود دارد. در میدان جنگ بسیج را دیدیم، امروز نیز در حوزه هوا فضا بسیجیان، مردم و نیرو‌های نخبه دانشگاه بودند که چنین اتفاقی را رقم زدند.

قالیباف افزود: این اقیانوس خروشانی است که باید به آن توجه کنیم. باید ارزش آن را بیشتر بدانیم عکیق‌تر بفهمیم و به الگویی در حوزه حکمرانی و مردمی‌سازی دست پیدا کنیم. باید مدیریت دانش داشته باشیم و دستمان به این فناوری برسد و بپذیریم که امروز بحث مردم و خیرین یک فناوری اجتماعی است که می‌تواند عرصه این تحول در یک مجموعه سیستمی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما بر خصوصی‌سازی نیز تاکید داریم و باید دنبال کنیم، به جای خود مهم است، اما گاهی بخش خصوصی نه تنها منفعتی ندارد، بلکه شاید ضرر هم داشته باشد، در حالی که اگر خیرین حضور داشته باشند، خیر عمومی هستند. امروزه مجتمع خیرین در هر حوزه‌ای یک فناوری اجتماعی هستند که می‌توانند همه مشکلات امروز را پوشش دهند، پیش ببرند و با کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری موضوعات را حل‌وفصل کنند. لازمه این کار این است که در یک هماهنگی کار را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: بخشی از این کار نیازمند قانون‌گذاری است. ما در مجلس تلاشمان بر این بوده که این قانون‌گذاری را انجام دهیم. بخش‌هایی که از نظر مکانی اولویت تشخیص داده شده که مرکز درمانی کمی دارد، باید آن را به دست بگیرند، ما بعد از ۵۰ درصد کمک می‌کنیم که بتوانند از کمک‌های مالیاتی استفاده کنند تا پروژه با سرعت بیشتری تکمیل شود، اما باید دو شرط را رعایت کنید، جایی که نیاز بود و با مشارکت دولت و مردم شکل بگیرد.

در حوزه پزشکی ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه دانش‌بنیان داریم

قالیباف با اشاره به اینکه ما در حوزه پزشکی ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه دانش‌بنیان داریم، تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی آماده سرمایه‌گذاری و تولید است. خیرین در این بخش نیز می‌توانند به نیرو‌های جوان و فعال کمک کنند. با سیستم‌های دانش‌بنیان امروز ما در حوزه پزشکی حرف برای گفتن در دنیا داریم. مجموعه بیمه‌ها و نوع سیاست ما در بیمه باید به گونه‌ای باشد که هیچ کس در کشور بدون بیمه نباشد، باید همه را بیمه کنیم. این مهم است، اما مهم‌تر از بیمه این است که حواسمان باشد چگونه از این فرد بیمه شده حمایت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه تلاش ما این است قانون را به گونه‌ای بنویسیم و با این اصل کار را پیش ببریم تا فردی که باید بهره‌مند باشد به اندازه نیازش بهره‌مند شود و کسی که باید پرداخت کند حق بیمه‌اش به اندازه توانش باشد. هر کسی هرچه توان دارد پرداخت کند، اما همه به اندازه نیاز بهره‌مند شوند. این نظام بیمه عادلانه مورد اطمینان است و می‌توانیم آن را تحقق دهیم که مریض بیش از درد مریضی خود درد دیگری نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم ارجاع نیز موضوعیت دارد، اما نباید اسراف کنیم. می‌توانیم با روابط سیستمی و ساختاری درست در بین مردم و مجموعه دولت کمک کنیم و اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت صبح امروز ۲۷ مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت این دانشگاه آغاز به کار کرد.

در این همایش ملی یک روزه ۵۰۰ خیر سلامت از سراسر کشور حضور دارند و در این مراسم از ۱۸ نفر از خیران سلامت در عرصه های ملی و بین المللی قدردانی به عمل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->